آسفالت رنگی از رویا تا واقعیت با رنگدانه های آلمانی شرکت رنگچی :

رنگدانه‌هایی که قرار است از این پس لابه‌لای ذرات قیر بنشیند تا برای از بین بردن سیاهی یک‌دست سطح جاده‌ها از قوطی‌های رنگ، کارگران قلم مو به دست ماشین‌های رنگ‌پاش و رنگ‌کاری چند‌باره آسفالت‌ خیابان‌ها بی‌نیاز شویم.

آسفالت رنگی

به ‌دنبال ارائه و تولید آسفالت رنگی توسط شرکت رنگچی در کشور، از این پس این امکان وجود دارد که برای مشخص کردن محل عبور عابران پیاده، مشخص کردن بخش‌های مختلف بزرگراه‌ها، سطح سرعت‌گیر‌ها، کشیدن حصار در جاده برای مشخص کردن مسیر ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی و محوطه های ورزشی و… از آسفالت رنگی به جای رنگ کردن سطح آسفالت استفاده کرد. استفاده از آسفات رنگی هم دارای زیبایی بهتر و خاصیت اطلاع‌ رسانی بالاتری است و هم اینکه این آسفالت از ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با رنگ کردن متوالی آنبرخورداراست.

فروش آنلاین قیر

بالا بردن ضریب ایمنی جاده از دیگر محاسن آسفالت رنگی است که هنگامی ‌که سطح آسفالت را رنگ می‌کنیم، اصطکاک میان سطح و لاستیک ماشین کاهش می‌یابد و این مسئله به‌خصوص در مواقعی که هوا بارانی و جاده لغزنده است خطر بیشتری را به وجود می‌آورد، اما استفاده از آسفالت رنگی این مشکل را نیز مرتفع می‌کند. صرفه‌جویی در میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای روشن کردن سطح جاده‌ها در شب یا در مسیر‌های خاص همچون تونل‌ها از دیگر مواردی است که استفاده از آسفالت رنگی در جاده‌ها را موجه جلوه می‌دهد.

با استفاده از آسفالت رنگی در تونل‌ها هزینه انرژی روشنایی مورد نیز تا 30درصد کاهش می‌یابد

و مجموع این عوامل باعث شده تا شهرداران محترم کشور و مهندسین و طراحان بخش های عمران و شهرسازی در پی دستیابی به تکنولوژی تولید آسفالت رنگی باشند. تکنولوژی تولید قیر‌ رنگی مربوط به دهه 80 میلادی است و استفاده از آسفالت رنگی در کشور‌های اروپایی سال‌هاست که شیوه‌ای متداول است اما این شیوه با وجود برخورداری از یک تکنولوژی نه چندان پیچیده با یک تأخیر30 ساله به کشور ما رسیده است.

آسفالت رنگی